Opit kohdistamaan mainontaa maantieteellisesti niin, että tavoitat paikallisesti juuri oikeat potentiaaliset asiakkaat hyödyntämällä Google Adsin työkaluja ja asetuksia. Opit myös selvittämään palvelualueesi maantieteellistä kokoa suhteessa asukkaisiin ja kilpailijoihin. Opit myös selvittämään, mistä tietoa on saatavilla ja kuinka sitä hyödynnetään. Opit myös ymmärtämään paikallisen ja alueellisen toiminnan erot ja hyödyntämään tietoa mainonnan kohdistamisessa.
Koulutuksessa opit arvioimaan budjetin tarvetta hyödyntämällä Google Adsin omia työkaluja. Samalla opit pohtimaan myös sitä, että minkälainen panostus mainontaan on järkevää huomioiden toimialasi ja kilpailutilanne. Opit myös, että miten eri hintatarjous strategiat toimivat ja osaat valita itsellesi parhaiten sopivan tietoon etkä arvaukseen perustuen. Luonnollisesti koulutuksessa opit, että mistä ja miten hintatarjousstrategian ja budjetin asetuksia säädetään.
Tässä koulutuksen osa-alueessa opit valitsemaan sopivimmat ja toimivimmat avainsanat ja avainsanatyypit, joilla mainoksesi näkyvät. Opit myös arvioimaan, että mitkä käyttäjien tekemät haut ovat hyödyllisiä ja mitkä eivät sekä hyödyntämään kyseistä tietoa avainsanojen valinnassa. Samoin opit miten estää mainosten näkyminen käyttäjien tekemillä ei toivotuilla hakusanoilla ja hakulausekkeilla. Koulutuksessa opit myös mistä avainsanojen muokkaamiseen liittyvät toiminnot löytyvät ja miten niitä käytetään.
Koulutuksen tavoitteena on, että opit luomaan tuloksia tuottavia mainoksia, jotka vastaavat mahdollisimman tarkkaan haun tekijän sen hetkiseen tarpeeseen. Opit tekemään osuvia otsikoita ja kuvaustekstejä sekä ymmärtämään mainostekstien merkityksen yhdessä avainsanojen ja kohdesivun sisällön kanssa mahdollisimman hyvien tuloksien saamiseksi. Opit myös hyödyntämään mainoslaajennuksia tavalla, joka aidosti hyödyttää mainontaa ja parantaa sen laatua. Koulutuksessa käydään kattavasti läpi, että mistä mainosten muokkaukseen liittyvät toiminnot löytyvät ja miten mainosten muokkaus tapahtuu.
Tämän osa-alueen tavoite on että opit luomaan todellisia konversioita, jotka antavat oikeasti hyödyllistä tietoa mainonnan tehokkuudesta. Samalla opit ymmärtämään mistä konversioissa on kyse ja mikä niiden arvo on yrityksellesi. Näin opit myös suhteuttamaan mainontaan tekemäsi investoinnin siitä saatavaan hyötyyn oikeaan tietoon perustuen. Opit mitä konversioita Google Adsissä voi luoda ja miten ne käytännössä toteutetaan. Konversioiden teknisen toteutuksen lisäksi opit arvioimaan minkälaisten konversioiden seuraaminen hyödyttää juuri sinun liiketoimintaasi. Huom! Useat konversioseurannat täytyy tehdä Google Tag Managerilla, joka vaatii kyseisen ohjelman käytön laajaa osaamista sekä jonkin verran ohjelmointi osaamista. Koulutuksen yhteydessä voimme sopia tällaisten konversioiden toteuttamisesta käyttöösi kiinteä hintaisella lisäpalvelullamme.
Google Ads hakusanamainonta advanced koulutukset on jaettu viiteen osa-alueeseen, jotka muodostavat tuloksellista mainontaa tavoittelevan mainoskampanjan kiinteän ytimen. Kukin osa-alue käydään läpi perusteellisesti. Ei vain niiden tekninen toteutus eli mistä mikäkin asia ads työkalussa löytyy ja miten niiden asetuksia säädetään. Vaan myös se, mitä juuri sinun kannattaa ottaa huomioon omasta liiketoiminnastasi, asiakkaistasi ja toimintaympäristöstäsi tiettyjä toimintoja ja asetuksia säätäessäsi.
Yhdellä koulutus kerralla käsittelemme yhtä osa-aluetta kerrallaan. Näin siksi, että asia jää paremmin mieleen ja siten saisit parhaan mahdollisen hyödyn koulutuksesta. Voit varata joko yhden koulutuksen kerrallaan tai samalla kerralla useampia koulutuksia tarpeesi mukaan.
Koulutukset tapahtuvat Google Meet etätapaamisena. Koulutus tallennetaan ja tallenne jokaisesta koulutuksesta sisältyy hintaan. Tallennetta ei editoida ja se toimitetaan koulutuksen jälkeen.
Koulutus on tarkoitettu edistyneemmille, joilla on kokemusta Google Ads mainonnasta
75 € / koulutus. Ei sisällä arvonlisäveroa, yritys ei ole ALV-rekisterissä (AVL 3 §)
Harri Nyström
Koulutus tulee perua tai siirtää viimeistään 4h ennen koulutuksen alkamista. Peruuttamaton koulutus laskutetaan normaalin hinnaston mukaisesti.
Peruutus joko varausvahvistuksen linkin kautta tai sähköpostilla.
Yrityksille lähetetään lasku varauksen yhteydessä annettuun sähköpostiin. Yksityisiltä henkilöiltä edellytetään laskun maksamista ennen koulutuksen alkamista ja maksutositteen toimittamista ennen koulutuksen alkamista esim. kuvana tai pdf.nä sähköpostilla.
Etukäteen suoritetut maksut palautetaan, mikäli peruutus tapahtuu viimeistään 4h ennen koulutuksen alkamista.
© 2025 HJN Digimainonnan asiantuntijapalvelut